Det finns gott om idioter!

Sigtunamamman berättar i förhör hur hon dödade barnen
16:16 Den 31-åriga kvinnan dränkte sina två små barn.
I förhör berättar hon hur hon tog dem med sig ut på bryggan och knuffade dem samtidigt i vattnet.
– Elias sa, mamma jag vill gå hem, jag vill inte bada, säger hon.
annons:

Fyraårige Elias och hans åttaårige bror Tevin hittades döda i vattenbrynet vid Munkholmen i Sigtuna den 19 september 2011.
Dagen innan hade Elias pappa, Carl-Gunnar Wiman, anmält de två barnen saknade.
”Jag orkade inte mer”
Pojkarnas mamma greps samma dag misstänkt för att ha bragt sina söner om livet.
I onsdags lämnades åtalet mot mamman in.
Under de första förhören nekade hon till brott och sa att hon endast hört ett plask i vattnet men inte haft något med barnens död att göra.
Men så en dag bestämde sig den 31-åriga kvinnan för att erkänna.
– Jag orkade inte mer. När vi kom till bryggan...tanken var att vi skulle dö allihopa, säger hon.
Kunde inte ta hand om dem
Kvinnan berättar hur hon hade bråkat med sin mamma under en resa till Kenya och att hon efter det började må allt mer psykiskt dåligt.
Hemma i Sigtuna växte skulderna. Kronofogden krävde betalt för utebliven hyra, telefonen var avstängd och det blev allt svårare att få råd med mat.
Jobbet förlorade hon i april och alla pengar hade tagit slut.
– Jag kände att jag inte kunde ta hand om dem. Att det var lättare om vi alla dog. Jag hade ”let them down”. Jag hade tappat allt hopp om att ta hand om dem, säger kvinnan i polisförhör.
Den 18 september, vid sju-tiden på kvällen, tog hon med sig barnen ut på en promenad.
– Jag sa bara att vi skulle titta på vattnet.
”Skrek jättelänge”
Först knuffade hon de två pojkarna från en brygga i sjön men där fick de tag i bryggkanten och klamrade sig fast. Hon plockade upp dem och tog med de två blöta pojkarna till en annan brygga.
– Elias sa, mamma jag vill gå hem, jag vill inte bada, säger hon i förhör.
På denna brygga, där barnen sedan hittades, knuffade mamman dem båda samtidigt i vattnet. I förhör säger mamman att varken hon eller barnen kan simma.
– Tevin skrek inte men Elias skrek jättelänge. Det var högt och han skrek nej, nej, nej, säger mamman i förhör.
– Jag bara stod där och grät. Meningen var att jag också skulle hoppa i men jag vågade inte.
Den 31-åriga kvinnan har genomgått en stor rättspsykiatrisk undersökning. Den visar att kvinnan led av en allvarlig psykisk störning vid tiden för dådet och även i dag.
Detta kommer troligtvis att innebära att om den 31-åriga kvinnan döms för morden kommer hon att dömas till sluten rättspsykiatrisk vård och inte fängelse.


Helt sinnessjukt hur man kan göra något sånt mot sina barn? Visst hon kanske mådde dåligt men det ska väll inte barnen behöva få it för?! Usch...


Kommentarer
Postat av: A

Somalier är inte riktigt helt friska i huvudet!

2012-01-07 @ 22:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0